Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
Ostres! La teva xarxa està desconnectada. El que estàs veient és una versió prèvia de la pàgina desada a la memòria cau i podria ser que el contingut no estigui actualitzat.
Des de l’Ajuntament del Masnou volem decidir amb tu una part de les inversions del Pressupost municipal. És per això que engeguem la tercera edició dels pressupostos participatius del Masnou 2024-2025, en què els ciutadans i ciutadanes del Masnou poden determinar el destí de 500.000 euros del Pressupost municipal.
Aquests són els resultats del procés:
Aquests son els resultats que han obtingut la quinzena de propostes que han arribat a la fase de votació:
Totes les persones que viuen, treballen o tenen algun vincle amb el municipi poden presentar propostes individualment, en grup (amics, família) o com a entitat.
El període de presentació de propostes comença el dijous 1 de febrer i acaba el dimecres 21 de febrer de 2024 (ambdós inclosos).
Tipus de propostes que es poden fer
Pots fer qualsevol proposta en matèria d’inversió que consideris necessària per al Masnou. Una inversió és una despesa destinada a allò que l’Ajuntament pot construir o adquirir i que, per tant, passarà a formar part del patrimoni de la vila. Per exemple: la creació o reforma d’equipaments municipals, l’adquisició de mobiliari urbà i béns materials, la millora d’espais públics (carrers, senyalització, enllumenat, zones verdes, clavegueram), l’adquisició i instal·lació de tecnologies d’ús públic (eficiència energètica, reducció de la contaminació, material informàtic per als equipaments, etc.).
Condicions de les propostes:
Han de ser inversions d’interès públic, és a dir, tot allò que l’Ajuntament pot construir i adquirir que és perdurable en el temps.
Han de donar resposta a una necessitat concreta.
Han de tenir visió de municipi.
Han de ser valorables econòmicament.
Han de ser de competència municipal.
Han de ser tècnicament i econòmicament viables.
Han de respectar el marc jurídic legal i no contradir els diferents plans municipals aprovats.
No han de generar un nou servei (perquè pot generar altres despeses per a l’Ajuntament).
No poden ser subvencions, ni ajuts a entitats o col·lectius, ni estudis, ni anàlisis.
En què invertir 500.000 € de la partida d'inversions del pressupost municipal
Qui participa
Totes les persones que viuen, treballen o tenen algun vincle amb el municipi poden presentar propostes individualment, en grup (amics, família) o com a entitat.
Com es decideix
Presentant-hi propostes, prioritzant-les i votant les propostes finalistes
Referència: elmasnou-PART-2024-01-1278
Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.
Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.
Essencials
Aquestes galetes permeten la funcionalitat clau del lloc web i ajuden a mantenir a les seves usuàries segures. Es guarden automàticament al navegador i no es poden desactivar.
Tipus
Nom
Servei
Descripció
Galeta
_session_id
Aquesta pàgina web
Permet als llocs web recordar a la usuària dins d'un lloc web quan es mou entre pàgines web.
Galeta
decidim-consent
Aquesta pàgina web
Emmagatzema informació sobre les galetes permeses per la usuària en aquesta pàgina web.
Emmagatzematge local
pwaInstallPromptSeen
Aquesta pàgina web
Guarda l'estat si la notificació d'instal·lació de l'aplicació web progressiva (PWA) ja ha estat vista per la usuària.
Preferències
Aquestes galetes permeten que el lloc web recordi les opcions que s'han triat en el passat a aquest lloc web per tal de proporcionar una experiència més personalitzada a les usuàries.
Analítiques i estadístiques
Aquestes galetes s'utilitzen per a mesurar i analitzar l'audiència del lloc web per a ajudar a millorar-lo.
Màrqueting
Aquestes galetes recullen informació sobre com fas servir el lloc web i es poden fer servir per a proporcionar-te un servei més personalitzat en els diferents espais en què participes.
Ajuda
Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció de les membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment s'escull una candidatura), pressupostos participatius (on es realitzen propostes, es valoren econòmicament i es voten amb el pressupost disponible), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.
Fases del procés
De l'1 al 21 de febrer (inclosos), totes les persones que viuen, treballen o tenen algun vincle amb el municipi poden presentar propostes individualment, en grup (amics, família) o com a entitat.
Les propostes es poden presentar en línia través d'aquesta plataforma o presencialment a les urnes que trobareu als punts següents:
Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)
Biblioteca Joan Coromines
Ca n’Humet
Complex Esportiu
Equipament de Proximitat Els Vienesos
Equipament Cívic Els Masovers
Espai Cívic i Veïnal d’Ocata
També es faran dos tallers presencials per elaborar propostes de forma conjunta amb altres veïns i veïnes del Masnou. Inscriu-te a algun dels dos tallers participatius:
Sessió informativa i d’elaboració compartida de propostes, dijous 1 de febrer, 19 h, Sala Joan Comellas (Edifici Centre). Inscriu-te.(Enllaç extern)
Taller familiar d’elaboració de propostes, dissabte 10 de febrer, 10'30h a Ca N'Humet (Nova data!). Per a famílies amb infants i joves a partir de 8 anys (s'oferirà servei d'acollida infantil per a infants de 3 a 8 anys). Inscriu-te.(Enllaç extern)
Totes les propostes rebudes seran analitzades pel personal tècnic de l'ajuntament per determinar si les propostes compleixen les condicions següents:
Han de ser inversions d’interès públic, és a dir, tot allò que l’Ajuntament pot construir i adquirir que és perdurable en el temps.
Han de donar resposta a una necessitat concreta.
Han de tenir visió de municipi.
Han de ser valorables econòmicament.
Han de ser de competència municipal.
Han de ser tècnicament i econòmicament viables.
Han de respectar el marc jurídic legal i no contradir els diferents plans municipals aprovats.
No han de generar un nou servei (perquè pot generar altres despeses per a l’Ajuntament).
No poden ser subvencions, ni ajuts a entitats o col·lectius, ni estudis, ni anàlisis.
Cap proposta no pot superar els 250.000 €.
Les propostes es classificaran en propostes acceptades (aquelles propostes que són vàlides), propostes descartades (per no complir les condicions del procés), o propostes ja previstes (aquelles propostes que l'equip de govern té previst fer en el mandat 2023-2027). Només les propostes acceptades passaran a la fase de priorització.
Un cop tinguem el conjunt de propostes acceptades caldrà prioritzar les que passaran a la fase final de votació. La priorització es farà de dues maneres, virtualment, de l'1 al 21 de maig (ambdós inclosos) i presencialment als tallers participatius els dies 10 i 11 de juny.
Per a la priorització virtual: caldrà que donis suports (likes) a les propostes acceptades. La ciutadania empadronada al Masnou (a partir de 16 anys) podrà donar suports (likes) a les propostes que més els agradin. Per fer-ho, caldrà donar suports a un mínim de 5 propostes.
Com a resultat d'aquest procés, obtindrem un rànquing amb les propostes que més consens han generat entre els veïns i veïnes i serà aquest, el que servirà de base per als tallers participatius presencials.
Un cop tinguem el conjunt de propostes prioritzades a nivell virtual es prioritzarà de forma presencial:
Priorització presencial, participa a algun dels dos tallers de priorització de propostes:
Dilluns 10 de juny, a les 17h al pati de Can Malet: taller pensat per a famílies amb infants i joves a partir de 10 anys, (amb berenar i servei d'acollida infantil). S’adaptarà la metodologia per a facilitar la participació infantil. Inscriu-t'hi.(Enllaç extern)
Dimarts 11 de juny, a les 19h a la 2na planta de Can Malet: taller pensat per a la població en general. Inscriu-t'hi(Enllaç extern).
L’objectiu serà decidir, entre el rànquing de les 30 propostes amb més suports, quines 14-15 propostes han de passar a la fase de votació. La suma de les dues puntuacions dels tallers ens dirà la quinzena de propostes que passaran a la fase de votació.
La ciutadania empadronada major de 16 anys, podrà votar les quinze propostes finalistes. Cada veí o veïna podrà votar les propostes que trobi més interessants fins a arribar a esgotar els 500.000 € destinats a aquest procés.
Estem recomptant les butlletes en paper, ben aviat coneixeràs els resultats de la votació!
Publicació de les propostes guanyadores dels pressupostos participatius i dels resultats de les votacions. Seguiment de l'estat d'execució de les propostes guanyadores.
Compartir